Friday, January 30, 2009

hah! aku kena tagged !!!

aku di KK. blk rmh parent... jenguk diorg, berbual dgn diorg, make fun with my siblings... then, ngadap notebook (;), x de keje lain le tu... update & view my frenz blogs). aku kerap balik minggu2x ni... he he he! sejak my frenz, si jojoe dpt posting blk ke semenanjung... ade aje xtvt yg kitaorg buat... tp yg best nyer sharing korean movie ler... dah pinjam x sempat layan pulak.. mane tak nye, asalkan blk dr kejer jer... asalkan 930mlm jer, mata ni dah layu.... layu sgt.... x tertahan dah rasanya... haiya.. ini mata sgt susah oooo... btw.. punya srnk view my frenz blog, tetiba st blog nih... ahhhhhh, aku dah kena tagged! sudah... aku dah terkena! Anissssss... ko mmg nakal! btw, it the first time for me... sll aku hanya tersenyum sj bila membaca tagged org ni... tp kali ni aku buntu... sbb aku yg terkena! Abrar.... Akif.... tlg auntie!!! Mak korg ni x hlg2x lg ganaz nye lagi.... he he he, sabar saje la.. so aku try my best utk tagged nih ...

1. Kalau kau tinggal seorang diri di dunia ini. Apa kau akan buat?
Hah! aku x mau.., x mau.. tinggal sorg! Aku blh jadi buntu, bingung, murung... nanti aku x ade pewaris... hu hu hu! sabar jer lah jwpn aku ni...

2. Apa kau akan lakukan jika kau hanya tinggal 24 jam sahaja untuk hidup dan kau boleh lakukan apa saja di seluruh dunia?
Jika inilah yg tertulis utk aku... perkara yg akn aku lakukan adalah beribadat, berwasiat utk kali terakhir dan yg lebih ptg aku nak org2x yg aku syg berada disisi aku hingga aku menutup mata... sadisnya... hu hu hu

3. Berikan 5 nama untuk kau bawa ke mana sahaja. Dimana dan kenapa?
a. my family - ayah, mak, adik2x (kalau yg dah kawin tu, sekali la hubby diorg, wife diorg) kita gie buat umrah & haji... sdh pasti indah sekali..
b. my future hubby (hu hu hu, siapa dia pun x tau lg.. x nampak btg hdg lagi Mr. Right aku ni.. listkan lah dia ni dulu, x salah, kan?) ke mana2x shj aku pergi.. hubby aku kena mesti ada.. x blh berpisah.. sbb dialah syurgaku... ;)
c. anak2x sedara (hah! ini kalau ade anak sedara)... mak long akan bw korg jln2x... kite gie pantai.. air terjun.. taman tema.. yg ptg, lepak dgn mak long di MPH & Popular Book Store... ahhh! kita gi cinema juga.... sbb inilah yg mengindahkan diriku.. ;p.
d. My nice frenz ( si Jojoe, my sculmate since secondary scul.. & si Bad, si Ani, my frenz since university... buat masa ni diaorg je yg masih bjg mcm aku juga!) kita gie Australia... Korea ek... kukuhkan lg our frendship....
e. my ex-housemate (mek non & mek jan) kita gie candle light dinner kat mana ek? hurmmm... di Kuala Perlis!!!

4. 3 sebab anda berblog?
3 sbb jer? wahhhh... aku byk sbb ler! ;) btw, dgn blog aku boleh mumbling with myself... he he he! aku bebas menulis & merapu... and it make me feel so good... inilah sbb yg plg utama...

5. 2 cara untuk mengubah dunia?
ape? nak mengubah dunia? jgn kata nak mengubah dunia... diri sendiripun ssh nak berubah... (makin kembang lagi ade ler... he he he!)... Q ni, kita KIV dulu... x mampu rasanya, if kita dpt membuat perubahan pd diri kita sendiri spy lebih +ve... itu adalah perkara yg plg indah & hebat... betul, kan?

6. Siapakah sahabat pertama kamu?
Pn. Latipah bt Zakaria.... my mum! sdh tentulah shbt pertama aku adalah ibuku sendiri...

7. Apakah mimpi kau yg paling teruk?
Mimpi? aku jrg mimpi... sebulan sekali pun ssh... mcm x best pulak tdr aku... ;) alhamdulillah...

8. Kau bagaimana orangnya?
hurmm... agak misteri... se misteri nusantara! (soalan ni.. kena tanya sape2x yg penah jd dorm-mate, room-mate & house-mate aku ... nanti aku dikatanya angkat bakul pulak... he he he!)

9. Terangkan kau punya cara?
soalan ni aku x berapa fhm... & jelas.. yg aku th cara mu bkn cara ku..

10. Kau seorang pembuli?
x lah... tp jgn sape buli aku.. sbb aku buli balik nanti... Be carefull!

11. Apa yang membuatkan kau panas?
Insan itu yang mengandaikan jiwa & perasaan aku ni patung yg boleh dibonekakan! hingga kini msh terasa panas ...

12. Sila tag orang untuk membuat tag ini.
Si Jojoe ... and Eda (kalau korg ade masa... )

udahlah aku dah x larat nak mengadap tagged ni ... gtg




No comments: