Sunday, October 12, 2008

xtvt2 aku...


hurmmm.. cuti 2 hr tu.. aku x tahu nak buat ape.. aku tonton je ape aje siaran & cerita yg ditanyangkan di tv.. he he he.. semuanya x menarik pdku, tgk jer lah Ultraman Mebius & Ultraman Brothers.. wah, best giler cerita ni! patutlah kwn aku yg sorg tu.. tergiler2 and fanatik dgn ultraman.. rupanya ultraman ni byk generasi.. cerita ni famous sewaktu aku darjah 3.. hingga ketika inipun aku masih lagi boleh layan cerita2 yg sewaktu dengannya... walaupun, cerita ni mmg best... menghiburkan.. kalau nak tahu kisah selanjut & watak2nya.. layarilah web dibawah ini http://www.scifijapan.com/articles/2006/11/28/ultraman-mebius-ultraman-brothers/

tp ade juga kerja yg aku selesai untuk hr itu.. sesudah hal d car wash.. aku ke bank.. aku daftar PBE Banking.. aku singgah di PACIFIC utk melunaskan bil MAXIS ku.. dah nama pun masuk ke shopping complex.. aper lagi merayap le ke semua store.. last2 aku ke POPULAR, mmg tempat kesukaanku.. aku beli satu novel.. novel ni dah lama aku pertimbangkan utkku beli.. jln ceritanya lebih kurang sama je dengan cerita aku.. cuma cerita aku masih belum aku ending kan je lagi.. sam
pai sakit tapak kakiku kalau merayap di shopping complex ni.. bknnya bershopping pun tapi hanya merayap saja.. he he he.. then aku ke BSN utk membayar bills api & air.. x sempat kalau nak buat waktu hari2 bekerja.. cuti inilah yg nak menyelesaikan segalanya... owhhh terlupa pula.. satu incident yg x dpt dilupakan pd umur 28thn ni... nak jadi kan cerita, aku terkunci dlm rumahku sendiri.. housemate ku.. Mek Ijan.. balik kg.. semua pintu rumah berkunci.. mujurlah pintu belakang x bermangga.. kalau tidak.. hu hu hu.. kunci rumah aku di dalam Myvi.. nape lah aku boleh terlupa.. nak x nak mmg kena panjat tembok lah.. nak minta tolong ngan bebudak di situ.. x nampak batang hidung pun.. so, terpaksalah aku berlagak macho, menebalkan muka ni utk memanjat tembok... alhamdulillah.. nasib baik dpt kuncinya semula... kalau tidak mati kutu aku...

SINOPSIS:
SUATU ketika dahulu, luahan rasa cintanya pernah dipersenda. Madah rindu dan puisi syahdunya buat Jefri menjadi ejekan teman-teman sekolah. Zara Lisa, malu tidak terkata. Sejak saat itu, nama Jefri terus dikikis daripada ingatannya. Bertahun dia memegang prinsip; bercinta bermakna membiarkan diri terluka dan kecewa.

Waktu terus berlalu. Persoalan tentang jodoh mula menghantui hidup Zara Lisa. Cemuhan dan sindiran tentang statusnya, bagai duri berbisa. Hingga dia difitnah, terdesak hendak bersuami. Kata dua daripada emak; bawa pulang calon suami atau emak yang carikan, memaksa Zara Lisa berbuat sesuatu. Dia tidak boleh mengharapkan cinta datang sendiri. Speed dating menemukan Zara Lisa dengan dua orang lelaki. Erman yang tampan bergaya dan gentleman membuatkan dia jatuh cinta pandang pertama. Beria-ia dia menyulam mimpi untuk menjadi permaisuri lelaki itu. Tapi, rupa-rupanya warna cinta mereka cuma kelabu. Erman, playboy yang bijak menabur janji palsu untuk memikat. Lelaki kedua pula, Harith yang serba sederhana turut menghulurkan salam cinta sedangkan di hati Zara Lisa, hubungan mereka hanya sebagai kawan.

Lamaran daripada Jefri, mengejutkan Zara Lisa. Dia terpaksa menerima biarpun hatinya tidak rela. Harith muncul dan menceriakan kesedihan Zara Lisa. Dalam diam, dia mula merindui lelaki itu yang pernah dipandang sepi sebelum ini. Harapannya terhadap Harith setinggi gunung setelah ikatannya dengan Jefri ter lerai. Dalam membina janji kasih, kebahagiaan Zara Lisa diuji sekali lagi. Siapakah Harith sebenarnya? Sedangkan cinta sejati tiada ruang untuk prasangka...

*****
setelah membaca.. wah! bestnyer.... he he he.. menyentuh perasaan! terus terang aku menyatakan bukan mudah apabila kita bersendirian.. dan bukan mudah juga untuk kita mengembalikan semangat setelah hati & perasaan kita terluka.. hanya DIA yg mengerti perasaan ini...

sebelah malamnya.. aku menonton filem 'Ayat-Ayat Cinta..' filem ini diadaptasi daripada Karya Habiburrahman Saerozi, Universiti Al Azhar, Cairo. Ianya adalah filem cinta.. penuh dengan unsur-unsur pengajaran lebih-lebih berkaitan tentang percintaan dalam Islam. Dating? Surat Cinta? Taaruf? Jodoh? Fitnah? Pengorbanan? Pengharapan? Kesolehan? Semuanya ada dipaparkan di dalamnya. Menyentuh perasaan... apa2pun.. mmg best!

SINOPSIS:

Ayat Ayat Cinta is a beautifully portrayed Islamic love story – a tale of a virtuous Muslim protagonist who overcomes all obstacles of life maintaining pure ideals.

Fahri bin Abdillah is a poor, intelligent student who wins a scholarship to complete his graduate degree at Egypt's esteemed Al Azhar University. Very disciplined and dedicated by nature, Fahri embraces his life in Cairo, completing his studies and translation of religious books with full enthusiasm, exactly according to pre-determined targets.

Only one goal is left unattempted: the pursuit of marriage.

For Fahri is innocent and pure, and doesn't believe in the concept of relationships prior to marriage. He is inarticulate and shy around women. All his life, only two women have been close to him – his mother and grandmother.

Life changes drastically in Egypt for he suddenly finds himself surrounded by four beautiful, distinctly different women.

Maria Girgis, a shy, open-minded Coptic-Christian neighbor who is attracted to the teachings of the Holy Al Quran, finds herself falling in love with Fahri (a fact she only reveals to her diary).

Nurul, a student at Al Azhar like Fahri, is the Muslim daughter of a renowned Indonesian cleric. Fahri feels unworthy of her and thus ignores his feelings for her, leaving her confused and guessing.

Noura, an abused Egyptian neighbor, develops strong romantic feelings for Fahri, who in turn simply sympathizes with her situation. His romantic rejection destroys her and eventually leads to a false accusation of rape.

Aisha, a German Turkish student in Cairo haunts Fahri with her beautiful eyes. Following an incident on the metro where Fahri defends her against narrow minded bigoted Muslims, both immediately develop feelings for each other.

As the story unravels, the protagonist makes the audience face the daunting decisions he himself faces, and forces us to marvel at his undying loyalty to the true ideals of Islam as he ultimately makes the choice of a lifetime.

****
he he he.. layan...... aku nak download Upin & Ipin.. x boleh2 lg.. rindu suara si Upin & Ipin nih... semua org sukakan kartun ni.. termasuklah mak ayah aku.. x puas rasanya ape taknya.. tayangannya hanya 5 minit saje... huk huk.. aku br dpt download episod 13 & 14... x per2.. sabar2..

No comments: