Sunday, February 8, 2009

Myvi aku ... urghh!

arghh! aku bz sesangat sejak semenjak 2 minggu ni... hu hu hu! hr ini aku geram sgt... ini kes kelmarin lah (February 08, 2009)... sampai ht sungguh penyangak tuh... mmg dasar dayus! pengecut! dah buat salah, terus je lari... lari lah ke hujung dunia... tp jgn ingat di akhirat hal ini akan settle... aku rasa sedih sgt... semangatku hilang terus... bila mana, side lamp aku terkehel... aku rasa teruk lah jugak... mane tak nyer... kalau x teruk, masakan kedai aksesori keta leh suggest suruh gi Perodua Service... hurmmm... aku geram sgt! geram sgt... mmg x boleh lupa hal ni! itu hr rumahku bz punya tetamu lah katakan... future housemate nak tgk rumah & bilik dia... ex-housemate aku, si mek Jan tu nak mengangkut brg2x dia... hoh! space parking dah x de langsung bila lori, 2 biji keta, tmsk keta jiran aku... arghhhh! at last terpaksalah aku parking dihujung simpang lorong rumah aku tu sbb diorg nak punggah brg dlm rumah ke lori,... aku mmg was2x dah... tp aku parking punya sikitlah bertanggungjawab, biar ada space keta lain nak lalu... tp mmg mangkuk driver tu! kurang ajar punya manusia di muka bumi ini... dah tahu jalan taman yang ko pi drive laju mcm x ingat dunia tu ape sal? huh! aku mmg x akn lupakan peristiwa ni... lari lah ke hujung dunia hantu oiii! di akhirat kelak, x ke mana ko pun.. selagi mana ko x dtg minta maaf drpd aku.... saksi kejadian mmg ada waktu tu... tp bdk tu pun x sempat nak berbuat apa2x... aku mmg bengang! makan pun x lalu bila tgk keta mcm tu... tp apa2x pun, aku ttp bersyukur... bersyukur sbb pintu keta x kemek... itu satu hal lah... keesokkannya, lepas aje site visit di Kulim, aku dgn adik aku secara berasingan ke kedai aksesori kereta Brothers... huh! dia pun x boleh buat... suggest ke Perodua Service... so, aku ke sana... Oppsss! hari Ahad untuk yg appointment sahaja.... arghhhhh! aku lg tension... dah lah panas terik.. aku rasa mcm nak menjerit jer.... so hr Ahad, February 8, 2009 tu... mmg x boleh buat apa2x lg... terpaksalah tunggu keesokan hari... aku x dpt nak menguruskan keta aku tu.. sbb schedule aku mmg tight sgt minggu ni... dan aku amat memerlukan keta... so, aku minta tolong adik aku si Fakhrul... (huh! adk aku ni mmg bagus benor... & appreciate him most then x-bf aku sendiri... mmg jenis yg bertanggungjwb... bertuahlah adk ipar aku tu....si aton! ;)) so, proceed ke Perodua servis... check punya check, dia in4m by call ' Kak, total up semua almost RM350.. tu x cat lg kak... kalau cat kena add RM100 '... dlm ht, mahal giler charge nye... aku dah buntu... ' proceed jer lah Krol, I'll pay u back... '. aku ingat dia proceed tp... tu lah kan kalau dah dinamanya org yg btanggungjawab... rupanya x, dia contact member keje dia.. tanya & ke kedai alat ganti di area Jln Limbong Kapal then ke workshop di Jln Tun Bendahara utk psg alat ganti tu... semuanya berjumlah RM190... hah! begitu murah, kan? berbanding dgn Perodua... charge diorg giler2x betul... servis charge hanya RM10 jer... hu hu hu! patutlah hantu tu blah jer lepas rosakkan aku punya side lamp tu... rupanya dun want pay the cost... mmg dasar dayus nyer driver! mmg x akan selamat lah.... hurmmm... aku x boleh gie servis kat Perodua dah lepas ni... mengarut jer! mahal giler... alhamdulillah.. semuanya dah selesai... myvi aku dlm keadaan seperti sediakala.... sgt2x bersyukur....
..... dah ok dah! tp skrg amat2x berhati2x bkn boleh org himpit sgt myvi aku ni! membuntang mata aku... yer lah, diorg x pk.. nak dptkan sebuah myvi ni... bknnya sng... nak maintain elok pun.... fuh! semuanya guna wang maaa... hurmmm, ntahlah! dunno what to say about folks these day...





















1 comment:

anisyazila said...

apuuu.. sabr jelah sahabatku.. huhuhuh.. akupun tumpang berdukacita dengan nasib keta hang.. takper.. tak kemana nyer orang tu.. nanti ditimpa malapetaka gak sebab buat naya kat orang. apapun, ko mesti banyak2 sabar k?.. jumpa jumaat ni..