Wednesday, February 18, 2009

bil telephone ofis kene block?

he he he! bil telephone ofis kene block... x munasabah bunyinya... tp itulah yg terjadi... bkn sekali dua... sdh nak jd mcm tradisi pulak... ' asalkan 2 bln sekali, mesti hal ni akn timbul ', itu kata staff aku yg sorg ni... rasanya ekonomi x bagus kot... maka ofis operation disini, bil ofis nye di KIV dulu... sabar je la, kan... org pertamanya mengetahui hal ni... adalah aku! ye lah... dlm kelam-kabut nak kejar si dot dot yg lembab by fax ni... tetiba, kakak tu bersuara lebih kurang begini bunyinya... ' talian anda telah ditamatkan buat sementara waktu, harap maaf '... hurmmm, kene potong lg... aduhai.. terbantut lg kejer aku nampaknya... nasib baik aku dah emailkan perkara tersebut... email pun kena buat... by fax pun kena juga... tp still lambat juga response si dot dot ni... nasib bengang aku dibuatnya... ye lah! mana x bengang.. org duk nala kejer kita lambat... pada hal pending dkt si dot dot tu punya bkn main lama... aduhai si dot dot... dah tahu sibuk, jgn duk teliti sgt... perkara tu bknnya beri effect sgt.. just perusal for a few minute then sign up... bknnya dot dot tu yg nak kena present why the progress for all sites are late? huh! ntahlah... kalau byk sgt penyibuk yg ingin ambil tahu.. jd mcm inilah... they're all crazy with their title & authority... byk mulut betul minah yg menaip ni... he he he! apa boleh buat... kkdg monolog2x sebeginilah yg mampu menghilangkan rasa gelisah kita... then lepas lunch... aku follow up lah ape yg aku fax td pd si dot dot... actually, aku terlupa yg mesin fax x boleh guna... he he he! ' Kak.. sy nak check dgn akak.. ade receive sy punya fax? ', ' haa.. ada fax utk akak ke td?.. x receive apa2x pun...', aku dlm hati... 'hurmm.. x receive? bermasalah betullah..', ' oh ye, kak.. x mengapa.. just nak inform yg ade st lg surat yg perlu akak buat... sy dah emailkan.. sy just nak mention itu aje... 3 surat tu, sy srh staff Pit gie ambil.. TQ ',... aku nak tgk brp lama lg surat ni nak aku terima... aku dah instruct Pit utk collect surat2x tersebut & buat endorsement di setiap fax letter aku tu... supaya dia boleh follow up yg mana msh thtg lg... mmg lembap sungguh si dot dot tu... asyik nak kena kejan jer... byk keje lg aku nak buat... dah reda sikit isu ni.. aku sbnrnya msh tpk.. ttg fax yg tdk diterima oleh si dot dot tu... tetiba! arghhhh... br tsedar.. mana boleh fax td.. telephone dah kena potong.... ngot nget betul aku nih... ha ha ha! itu pun tersedar bila Pit dok bebel kat aku psl aku tinggalkan dokumen yg aku nak fax tu dlm trail fax.. hu hu hu! sabor jer la aku....

No comments: