Monday, June 7, 2010

02.06.2010

hu3x ... 02.06.2010? nak tau ker apakah cerita disebalik tarikh tersebut???? ramai yang beranggapan tarikh tersebut adlh tarikh keramat utk aku menukarkan status SINGLE aku nih .. too many butterflies in my stomach coz of 02.06.2010 ... tp itu bkn ceritanya ... cerita yg sebenarnya adalah tre... tre te tengggggggg ... aku dipanggil interview utk jawatan PEGAWAI TADBIR GRED N41 di sebuah IPTA ... amat membanggakan utk diri aku sendiri ... terkezut jgk bila dpt th yg aku berjaya ... sllnya x pernah pun dpt peluang ... mungkin sbb diaorg tgk aku punya CGPA yg x membeliakkan mata diorg utk menawarkan peluang utk dipanggil temuduga ... terpulanglah, mereka lebih berhak utk memanggil sesiapa saja utk ditemuduga ... bila dpt tahu, [dpt tahu dr adk ipar, dia in4mer aku yg terawal ..] aku rs mcm biasa jer .. yer lah .. tp aku cekalkan hati coz ini peluang pertama utk tahun 2010 ... manelah tahu dpt berubah haluan utk peningkatan kerja .. so, ape persediaan aku??? keh2x .. aku relax jer, chewwahhh, mcm pro! sesungguhnya aku x tau nak mula dr mana .... tp yg paling2x aku sedar adalah aku amat ketandusan isu semasa ... mulalah aku teraba-raba. tp bagus jgk bila d panggil interview nih ... heh3x, ia akn membuatkan anda membaca n terus membaca ... in4mer aku seterusnya adlh adikku sendiri, Chah ... dia pun dpt gak tp utk dia, 2 hr coz dia kerja dgn status yg sementara di situ. btw, aku mmg amat berharap yg aku berpeluang tp lg bagus kalau dia yg dpt. nak tahu knp????? coz adk aku yg ini mempunyai keinginan yg tinggi so, aku mmg berdoa agar dia dpt .. x kiralah yg ini ke atau yg DPLI tu ... asalkan dia dpt permanent job ;) Chah in4m the interview will be do it in English ... hu3x ... nak pengsan aku! keh3x ... I'll try my best ... nak tahu ape topik yg aku dpt????? The Importance of English As A Communication Tool For Public Servants nampak mudahkan? tp he3x ... it not easy beb, when u must elaborate it in English version ... tp mmg best!!! aku group yg ke 2.. sekali dgn kak sharifah, yati, shafik & marini .. ini antara kenalan yg aku kenal .. kak sharifah lah yg terbaik dlm group 2 nih ... alhamdulillah dia & shafik terpilih utk ke pusingan yg seterusnya ... I'm happy!!!! aku ingat nak meronggeng ... tp tersgtlah pening! mane x nya, x tdr mlm la citernya ... pulak dah tu, jiran sebelah rmh ni dok renovate rmh dia sampai 2 pg ... mmg mekngot!!!!! I'm proud with this IPTA .. he2x.. I'm graduated from here ... byk yg dah berubah ... kwn2x... jom kita mengenang memori lama kita waktu blaja dulu ... he3x ... walaupun aku kecundang tp sekurang2xnya aku mencuba ... tq.






8 comments:

Jojoe said...

hmmm..tak apa..dah usaha.. rezeki ada di mana2..chaiyok..chaiyokk...

Cik Adawiyah said...

he3x ... try to speak english better loh ... that the way how u want to get your dream job .. keh3x

duniajam said...

Insyaallah ada rezeki nanti. Kita usaha & tawakal

Cik Adawiyah said...

tq doc ... ha3x! mau jdk ko bersuara .. ;)

duniajam said...

Aku punya english tunggang langgang.... hahaha....

Cik Adawiyah said...

kita serupa ja doc! tp kami rasa kami nya lg teruk dr ko ... main tembak ja nulis dan bercakap ... bila tgk org berkerut2x, maka faham lah yg diorg x fhm apa yg dckpkan .. ha3x! sabor je la ...

duniajam said...

Aku pun main hentam ja. Tak tau nak sebut apa, aku hentam bahasa isyarat ja. Ekekeke...

Cik Adawiyah said...

kah3x ... bhs isyarat pun bhs isyarat la ... ehh! mmg ptt ko guna bhs isyarat pun sbb ko kan ke pakai mask waktu buat keje.. keh3x!