Saturday, February 6, 2010

xtvt 06 Feb 2010

alahai, hr ni dah kena gerak blk ke 'sarang' msg2x coz esknye dah keje, hu3x! aku & chah berlainan destinasi tp kitaorg sekereta utk blk rmh parent kitaorg.. ingat tu nak gi tgk wyg lg citer 'ADNAN SEMPIT' ... mulanya aku x brp kisah sgt dgn filem nih tp bila 2-3 kali bc paper, filem nih hampir BOX OFFICE ... wah! aku kena tgk nih ... x-housemate aku pun komen BEST! arghhh, x boleh jd nih... kena tgk gak, tp aku masih x berkesempatan, nak g tgk sorg pun mcm x best ... hurmmmAKU YG KESEORANGAN!! ssh betul kalau nak buat xtvt, kalau lah aku ade _._._ keh2x ... so, nak jdkan cerita ... plan nak tgh wyg di A* Mall tu mmg x jd coz kitaorg b- lwt dr rmh ... heh2x, kena kemas rmh dulu coz aku nak pinjam vacuum dgn bonda, so nak kena kemas dulu la ... & singgah situ sane sini ... so, sampai je A*, kitaorg terus ke Kuala Sungai, lunch di sana ... fuhh! teramat kekenyangan, almost RM20 lah utk lunch hr tu ... x per, for my little sis, chah - it was a new place for lunch. lepas lunch terus shoot ke Kek Sayang .. nak beli papan kek, kotak kek, aluminum foil coz ade kwn adk ipar order cheese cake ... keh2x! inilah hobi aku [kkdg, malas jgk!] ... sampai je rmh sewa dan slps chah bergerak menuju ke destinasinya .. aku mulakan operasi, MENGEMAS RUMAH name je dok bdua tp hu2x ... no comment! aku jgk yg beralah ... tinggal bilik ke3 je x kemas [bilik baju], dah malas daaa keh3x! sabor je la ... selesai sumenya, aku mula ngadap TV, drama TV2 ... citer ape ntah, lupa lak tajuknya ... mmg best! ternganga2x aku menghayati drama tu ... heh3x! peduli ape, x ade org pun d rmh ... lps je drama, nak kena g jumpa tn rmh tempat aku menyewa ni byr det sewa ... dah lama sgt moto tu tersadai je, so .. aku tunggang moto je la ke rmh tn rmh, dkt jer ... gayat gak sbb dah lama x tunggang ... kereta byk! ingatkan nak singgah kedai, beli sunquick tp x berani nak g jauh2x dlm keadaan byk keta nih ... so, blk tkr kenderaan ... d A* Mall, hu la la ... byknyer org! [CNY just arround da corner that y la ramai org, byk keta ...] hu3x! malaih nak merayap dlm keadaan org yg bersesak2x nih .. sampai je rmh, eeeeiiiiii BENGANG! mmg ... arghhh! itulah kalau hdp x pandai berjiran ... ikut kepala dia sorg jer, ade ke parking keta ikut sesuka ht??? dah la mmg aku pandai sgt la parking msk garage sbb tu diorg buat mcm tu ... mmg jns yg x CERDIK! sabor je lah .. be COOL! x rugi bersabar dgn ragam manusia nih ... lepas Maghrib, bermulalah xtvt dapurku, so simple! hu3x ... aku nak kena buat keje opis nih! URGENT nih .. k lah, tpaksa beredar dulu....


KUALA SG, pilihan tempat utk LUNCH ... nyum3x

hah! inilah tempatnyer ... byk keta tuh, maknenyer byk lah customer disitu. blkg kedainyer, sawah pd ... mmg cantik view nyer!!!

keli, daging bakar, sup dgg ... on my plate: kcg buncis, peria katak, pucuk paku-pakis.. on chah's plate: pucuk paku-pakis ... keh2x! almost RM20 .. berbaloi2x, hullala ... mmg BEST!

cheese cake for my sis in law's frenz

2x250g cream cheese Philadelphia

+ gel

+ susu pekat

+ pati sunquick [spelling ni betoi ka? keh2x]

heh2x.. dah pun selesai diputar

agak rumit sket ... cheese ni x ade base ats permintaan customer

tuang dlm bks yg disediakan

biarkan dlm fridge selama 4 jam/ semalaman

Note: Esok KEJE da!!!!!



No comments: