Tuesday, December 9, 2008

Wedding Ceremony, Ijan & Din

Antara isi kandungan smsku dgn x-housemateku, Pn. Norizan bt. Moin:-

+ 08/12/2008; 2.12pm
ko nak g mekap sok pkl berapa?
+ 08/12/2008; 2.13pm 9.30
+ 08/12/2008; 2.14pm Awalnya! ;) bersanding pkl brp?

+ 08/12/2008; 2.15pm Entah le
+ 08/12/2008; 3.27pm Hurmm.. Ko kat ne ni? Esk sape y bw ko bsiap? Nak kami temankan ko? Sbr ye!

+ 08/12/2008; 3.28pm Kat rumah le n kalau rajin boleh gak

+ 08/12/2008; 3.31pm Kalau ko bsiap 930am.. Dlm pkl 9 kami dtg tmnkan pn norizan.. He he!


hu hu hu.. penat gilos! 09/12/ 2008 aku n Yati menemani Ijan pergi make-up. mulanya mmg berjanji dgn mek utk bawa dia ke kedai mak andam tu.. tp aku berasa awal sgt aku berada d dalam majlis dia nanti. so, masalah selesai.. dia akn minta tolong dgn Yati utk bawa ke kedai tsebut. aku sampai pun dalam pkl 10 lebih.. siap semuanya dlm pkl 11 lebih (hampir pkl 12 lah juge!) .. he he he! x perasan pun jam pkl brp, main agak2 je.. si mek bising2x, mcm bukan muka dia sendiri.. he he he! itu le telatah si pengantin baru ni.. naik penat melayan.. bab parking kat rmh si mek le yg paling ssh sket... aku pilih utk tdk parking kat atas, aku park di bawah, tepi jln jer... dlm masa mencari tempat yg selamat, sekali lagi bumper aku terkuak skit.. ingatkan lopak tu x dlm.. tapi hampess jer.. hu hu hu! mujur lah klip dia x ape2.. tp ttp kelihatan x sempurna.. aduhai, tension bila cerita pasal kereta ni... then, aku jadi camera girl x bertauliah.. si mek x upah jurufoto bertauliah.. hu hu hu! ape boleh buat, kawan punya pasal... kelam kabut juga aku tgk.. rasa mcm x teratur.. aku nak menolong pun x reti sbb bkn ahli keluarga aku punya kenduri.. tp aku ttp tolong ape yg patut.. kesian aku tgk si mek.. semuanya bertanya pd dia.. dia ke hulu ke hilir mengatur itu

dan ini...
naik rimas aku tgk pengantin kelam kabut ni.. he he he!
satu pengalaman utk aku nanti.. kena susun strategi supaya majlis berjalan lancar.. penerangan secara detail n berkesan perlu dibuat sebelum majlis berlangsung.. checklist perlu dibuat... hu hu hu! bkn sng nak kahwin n bkn sng utk melancarkan sesuatu majlis tanpa memenatkan diri kita yg sedia penat ini. bkn semua majlis sempurna tp sekurang-kurangnya kita berpuas hati, dan boleh mengurangkan penat kita.. hurmmmm... aku berada di majlis mek hingga hampir pkl 4.. mmg pnt gilos! sampai2x rumah... ape lg, salin je baju terus cari bantal, tidur. Mmg penat.. selesai sudah majlis Norizan.. tapi bila pula giliran aku yer? hurmmm.. entahlah!

No comments: