Tuesday, July 19, 2011

sedih gilak!

lama x mengomel! mcm busan nak update. dah brp bulan eh, aku pindah ke KL? x ingat plak, rasanya 13-03-2011. sejak berada d KL, hari-hari aku menjadi sangat2x busan ... rasa sesak di dada, semuanya menyesakkan pandangan dan pendengaran! argghhhh ...

kalau dulu setiap minggu balik kg, sekarang? hurmmmmm ... nak balik pun pk 2-3 kali coz jauh!

rindu sgt pd emak, ayah, adik2x, anak2x sedara & kwn2x rapat ...

rindu juga dgn rumah no. 63, rumah teres ... 3 bilik, sewa RM250 jer!

rindu jgk nak wat mkn2x dgn Mek Jan & Mek Non ...

rindu jgk nak outing tgk wyg ngan Mek Joe sambil berceloteh ttg diri msg2x ...

rindu jgk dgn suasana kerja & ofis mate d kedah ...

rindu jgk dgn kerja2x lama aku di kedah ...

rindu jgk dgn bihun sup, kpt Honda tu ...

rindu serindunya ...

tp hari ini aku sedih, aku terkilan bila mana ada statement, 'U as a leader, u should be in the meeting. Dun be too emotional', ... mmg tersentap!

persoalannya knp aku rasa sedikit emo? jawapannya:- KALAU SEGALANYA TELAH DIPERSETUJUI, KENAPA PERLU BERTANYA LAGI PENDAPAT CIK PRES.?

Si A tanya pasal goodies persembahan, Si B tanya pendapat tentang kurma ... jawapan Cik Pres. simple saja ... korg decidelah sesama sendiri, saya ikut saja ... lalu Cik Pres. keluar dr bilik meeting. sebelum itu, Cik Pres. hulurkan wang & inform yg Cik Pres. ade keje sket nak buat ... Cik Pres. rasa sgt2x x berguna berada dlm bilik meeting itu bila mana diorg berbincang sesama diorg ...

KENAPA CIK PRES. BERTINDAK BEGITU? sbbnya Cik Pres. lihat satu angka yang berbeda semasa Cik Pres. membuat presentation pd awalnya... patutla diorg naikkan sume expenses, rupanya income bertambah lagi ... ini dah kes membelakangi Cik Pres.! Saper yg x bengang!! apa korang rasa kalau sesuatu hal tidak dmaklumkan terlebih dahulu pd korg selaku Pres.? mmg sebenarnya aku emo! aku perlukan udara & sedikit pemulihan emo ... aku keluar dr meeting, untuk aku SOLAT! aku termenung sebentar untuk memenuhi ruang rongga paru-paruku berudara ....

bila aku rasa OK, aku join semula meeting ... agak cool sedikit walaupun statement tu masih berlegar-legar d gegendang telinga. dalam hati, Tuhan saja yang tahu ... aku maafkan kata2x itu, aku redho akan kepahitan yg aku terima ini ...

31-05-2011 terima amanat.
23-07-2011 majlis berlangsung.

tolak cuti, tolak g trainning lebih kurang ada 35 hari... mana nak cari income utk cover expenses RM55K? Walau bagaimanapun, TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA KEPADA TEAM COLLECTION!! maaf kalau setiap kali arahan yang diberi itu kelihatan 'kejam' ... jika kita terima amanat ini lebih awal, InsyaAllah... Cik Pres. janji ianya akn berjalan lebih lancar. rasanya semua dah faham ....

CIK PRES. JUGA NAK MOHON MAAF AWAL2x LAGI ... jika ada lebihan, kita tidak dapat nak menggunakan jumlah tersebut. Harap maklum akan nawaitu kita bila menjalankan kutipan ini ... apalah salahnya kalau kita fikir yang kita ini sedang menjalankan amal jariah kita ...

Cik Pres. FAHAM yang Cik Pres. bukan LEADER YANG BAIK, LEADER YANG PERFECT, LEADER YANG KREATIF, LEADER YANG SUKA KIPAS2x, malah Cik Pres. ni, Pres. yg emo lagi ... namun, ada cara bagaimana untuk kita nak menegur seseorang, pk dulu apa salahnya, d mana salahnya ... jgn terus main tembak aje .... TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TELAJAK KATA BURUK PADAHNYA

inilah kali terakhir!

kambing biru,









2 comments:

anisyazila said...

jgnla ko sedih..aku pun not in the mood gak ni,.apapun..miss u more mek ton...huhuh

Adawiyah Wafi said...

ko pun not in da mood? naper pulak ... bila dah dok jauh ni, susah nak outing dgn ko ... ;)