Tuesday, January 4, 2011

susah betul tolong bangsa sendiri nih ...

hurmmm... susah betul tolong bangsa sendiri nih! MAAFLAH, kekadang inilah yang lahir dihati kecil ini. sgt2x menyesal tolong satu seorg pakcik ini! hari2x pk pasal mcm mana nak tolong pakcik nih. kalau diikutkan tak sepatutnya kitaorg tolong selesaikan tp org kata atas dasar perikemanusiaan, budi bahasa. sesama adik-beradik pun boleh ade rasa x puas hati, rasa keras diri, tak mahu bertolak ansur. byk benda lagi yg aku nak selesaikan selain drpd hal pakcik tu... yg makcik tu pulak (adk pakcik tersebut) degil semacam... call tak angkat, return call pun idak... return sms pun idak... so, mcm manalah masalah nak selesai kalau itulah caranya. inilah manusia yg x reti nak bersyukur... jgn kata nak balas budi, ucap terima kasih pun idak malah memberikan masalah lagi ada... org kalau mulut saja pandai bicara tentang agama tp tak praktikkan, x guna juga! MAAFLAH, aku dah geram sgt ... petang tadi, aku dah sound pakcik tu, 'yg pakcik tutup jln tu knp? bkn ke sy dah kata, sy akn tolong selesaikannya, bagilah masa sikit.. bkn masalah pakcik je yg sy nak kena selesaikan.. byk lg perkara yg sy nak kena selesaikan... kalau ikutkan, pakcik sendiri kena selesaikan bkn sy. kalau pakcik tak boleh nak bersabar, sy boleh release kan sewa tu kpd makcik tp.. nanti pakcik deal sendiri dgn makcik. ha.. kalau tak mahu, pakcik bersabarlah! sewa tu tak berkurangan pun, sy hanya freeze sehinggalah makcik serahkan surat persetujuan utk pembayaran secara berasingan tu. dalam beratus tuan tanah, 5 kes jer mcm pakcik ni (aku hentam keromo jer! aku dah bengang sgt ni..) tp nak kata mudah utk selesaikannya tak lah juga tp selesai la jgk... tp tgk pd tuan tanah, kalau jenis yg berdegil (aku beri penekanan thdp 'berdegil') mcm kes pakcik ni, berbulan nak selesaikannya ... esk, otw ke KL sy singgah tempat keje makcik.. sy harap makcik ada tp kalau dia tak ada, pakcik jgn pulak buat halangan utk org sy nak buat keje ... kalau semuanya settle, sy call.. n kalau tak, pun sy akn call jgk. pakcik kena bersabar... ok, assalammu'alaikum'. betapa geramnya aku ... Ya Allah, ampunkan segala kekasaran aku ... Ya Allah, bukalah pintu hati makcik tu utk selesaikan semua ni ... amin! tolonglah jangan lg timbul masalah manusia yg berpenyakit PHD nih ... aku dah meluat sgt! rasa muak ... rasa jelik ...


Yang Meluat bagaikan ketuat,


No comments: