Monday, January 10, 2011

akhirnya


Bicara Sang Gadis tentang cinta yg pergi:-

tidaklah sebenarnya dia mencintai diriku sepenuh hatinya walaupun gerak-gerinya, bual bicaranya menyatakan dia mencintaiku. tidaklah pula aku mendekatinya krn si dia yg mencari & mendekatiku. aku menerima dirinya seadanya krn diriku bknlah sempurna. sudah aku ingatkan jurang yg ada tp diyakinkan olehnya bahawa itu bknlah persoalannya. sudahlah juga aku minta supaya diriku dimaklumkan serba sedikit kpd keluarga terutama ibunya. aku yakin, kadangkala yg byk mempertikaikan adalah ibu. diyakinkan olehnya bahawa tiada akan masalah yg timbul krn dirinya yg akn berkahwin. okey. selama itu, aku harapkan si dia memaklumkan tp bkn seperti yg aku harapkan. Ibunya tidak mengetahui ttg diriku, ttg keluargaku berbeza benar dgn keadaan keluargaku. sehingga aku ketemui ibunya, ibunya masih blm dimaklumkan serba sedikit ttg diriku. aku pelik, beginikah caranya seorg lelaki yg ingin memperkenalkan bakal suri hatinya??? akhirnya, perkara yg selalu aku bising2xkan mmg bnr2x dipertikaikan. adakah si dia mempertahankan diriku? aku x tahu... jika benar si dia terasa apa yg aku luahkan, aku tidak bermaksud utk jatuhkan egonya krn aku hanya bicarakan ttg apa salahku? aku sedih & amat terasa kerana aku dipinggirkan atas sebab2x pertikaian itu.. biarpun ia sudah berlalu hampir sebulan, tiada usaha dari si dia utk menjernihkan keadaan... jd, sejak drpd pertikaian itu, inilah keputusanku... jika si dia tdk dpt mempertahankan janjinya kpdku, aku harus meninggalkannya krn tiada keadilan yg aku akn perolehi darinya... jd biarlah apa pun yg terjadi, aku harus berundur sblm aku terikat krn aku mengkehendaki kebahagiaan drpd seseorg yg bijak membuat keputusan, bertanggungjawab terhadap keputusan yg diambilnya & adil dgn apa jua keputusan yg diambilnya. walaupun pedih, inilah keputusannya SELAMAT TINGGAL & TERIMA KASIH




yang asyik merapu2x,

6 comments:

duniajam said...

Sabar banyak... apa yg berlaku pasti ada hikmah. Hikmah yg mungkin akan nampak suatu hari nanti. Insyaallah Allah tentukan yg lebih baik... ini suatu ujian... jalannya akan dipermudahkan jua...

duniajam said...

Suatu hari nanti akan sampai jua masanya... insyaallah....

MUHAMMAD AFIF SYAHMI said...

maybe ada hikmah sebaliknya,,,,dr merana belakang hari better hari ni,,,,

Adawiyah Wafi said...

bicara Sang Gadis terhenti memikirkan sejenak ttg hikmah di sebalik semuanya itu. patutkah Sang Gadis berusaha lg? Bicaranya lg, sudahlah.. sudah cukup utk dirinya melalui situasi sebegitu.. bknlah tandanya Sang Gadis itu berputus asa cuma sedikit sebanyak kepercayaan terhadap yang berlawanan jenis dengannya sudah tidak dapat diselamatkan lagi.. ada yg minta Sang Gadis bersabar.. ye sedang bersabarlah Sang Gadis menghadapi karenah Sang Lelaki yg kononnya mengaku dirinya Lelaki.. kali ini, cukup sudah bicara Sang Gadis krn apa yg lahir dibibirnya akn menyakiti perasaan Sang Gadis lagi... bicara Sang Gadis lg, aku tidak akan bodoh lg untuk mempercayai apa jua yg lahir di bibir Sang Lelaki... cekalkan hati & perasaanmu wahai Sang Gadis... ;)

duniajam said...

Harap2 Sang Gadis bersabar & tabahkan hati. Syukur juga Sang Gadis sudah mengetahui karenah Sang Lelaki awal2.. lebih baik sekarang dari selepas ini. Insyaallah akan ada Sang Lelaki yg lebih berkualiti selepas ini... insyaallah...

afifsyahmi.blogspot.com/ said...

kecian auntie...takper mama cakap pompuan baik mcm auntie mesti jumpe lelaki baik juga...