Tuesday, February 8, 2011

Jika ..


semalaman aku berfikir ttg kemaafan ... kemaafan aku dipandang enteng walau berkali-kali aku menyatakannya. aku sedia untuk memaafkannya tp selagi mana 'kesakitan' itu berlegar2x d fikiranku & d hatiku, senang & bahagianya tidak akan pernah dtg berkunjung .... rasa mcm nak g bercuti jer.. adushhhh!


pencoret,

....

' Ya Allah, terlalu berat untukku mengadu ttg apa yg bersarang d hati & fikiranku sekarang ini '



Friday, February 4, 2011

berhak bahagia




Lirik lagu Ayu Shita – Tuhan Berikan Aku Cinta

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta




Wednesday, January 19, 2011

my lunch bag


alamak! rasa lapar lg .... ushhhh, masalah ni!!!!! ahaaaaa ... de roti coklat lg, bancuh milo ke bancuh cappuccino ker pun sodap jgk nih. ok, set! uwaaaaa... knp sedih pulak citer Ayoub nih?? knp org baik begitu berat dugaannya??? walaupun begitu, Ayoub masih taat padaNya lg. Agak2x mcm mana endingnya nanti eh??? hurmmmm ... ape aku nak cerita eh ... owhhh! pasal lunch bag aku nih. kalau boleh hari2x menu breakfast aku, aku nak bihun sup mama + bergedil + teh ais. hah3x, belum lg jadi realiti tp boleh katakan 2 or 3 hari dlm seminggu menu itulah yg akn menjadi pilihan. sedap? ermmm.. bagi aku, mmg sedaplah! anyway, kalau tiap kali beli je akan ade 4 plastik utk bihun sup & 2 plastik utk teh ais ... hurmmm! sdhlah byk steps yg perlu diambil kira sblm menikmati juadah ini [pemalas rupanya aku nih! hah3x], byk jugak plastik yg aku sumbangkan ke tempat pembuangan sampah. kesian bumi kita nih! dah lah semakin tua, semakin sakit pula jadinya.. ape perlu aku buat? he3x ... oleh sebab aku ni semakin malas jadinya maka oleh itu, my lunch bag ini adalah permulaannya. so, pertama kali aku hulurkan lunch bag ni, mama dah ketawa besar ... heh3x, manalah ada org g kpt, bawa bekas sendiri melainkan aku. ade aku kisah kalau org jeling2x, pandang2x ... aku x kisah pun, janji aku senang! ha3x... ejen tupperware ke, adik? heh3x .. ye [on behalf of my mum] tp aku x sempat nak chit chat lama2x coz waktu ofis aku 0830 so, nak kena sign in kedatangan... hr ni, aku sempat berbual coz aku terawal dr rmh. sempat jgk aku tanya ke mana dia pergi kelmarin coz kelmarin gerainya tutup. hu3x nasib baik hr ni ade. mama citer dulu bekas2x plastik dia sume brand tupperware... besar2x bekasnya tp x berwarna2x seperti skrg, skrg mcm2x warna ada ... tp lipas suke sgt geget tudungnya, ada jgk yg hilang tudungnya... boleh ke dibeli tudungnya sj? tanya mama. kalau x salah, aku rasa boleh tp kena bawa tdg yg rosak tu lah. My mum seorg yg loyalty brand of tupperware ... berlambak2x bekas tupperware dari sekecil2x saiz hinggalah sebesar2x saiz my mum ade ... kdgkala, kita perlu teliti jgk dgn jenis brgn plastik yg kita guna coz ada pelbagai kategori brgn plastik di pasaran. aku x ingat kategori tersebut tp kebanyakkan product tupperware selamat utk digunakan .. [wah! tolong promote nih]. bila aku beli bihun sup, aku mesti beli bergedil. satu hari tu, makcik yg jual bergedil tu bertanya, 'makan dgn apa?' dlm hati aku dah ketawa terbahak2x.. mmg sah! makcik tu pelik coz aku hanya beli bergedil ja dari dia. 'bihun sup', aku tersenyum. 'sedap kot no?', tanya makcik tu lg. 'sedap. kalau x ade bergedil, x lengkap rasanya', jwpku lg. ha3x ... hr tu, aku rasa nak tersenyum saja coz pg2x lg aku sudah dihiburkan... kalau aku masakpun, akan kupasti jg aku akn menggunakan lunch bag aku tu... pg bihun sup, lunch nasi goreng or bihun goreng ... bihun lg? aku pun x tau la.. bihun sdh sebati dgn diriku ... kalau ct bad tanya ttg breakfast, pasti jwpnnya adalah bihun sup ... dia pun pelik, dan pernah disuruhnya aku check nutrition yg ade sekiranya setiap hari aku mengambil bihun sup tkt ade side effect hah3x .. sabor lah aku. kalau x, menu breakfast aku adalah nasi lemah n karipap d petronas Jln T.B. walaupun sebungkus RM1 n sebiji 60 sen, tp sedap punya pasal, aku x kisah pun. janji sedap! aku sgt sygkan my lunch bag aku ;) warnanya pun cantik!! k lah, gtg. sgt mengantuk ...



My Lunch bag is cool n trendy

Ape yg ade? tre te tanggggggg... kecuali bekas air tu

Note: Nasib baik Ayoub terselamat!


sy itu adalah sy,

Sunday, January 16, 2011

Mata Journal

wink2x ... what is Mata Journal? hik2x ... I'm crazy to write & write, write for myself.. the purpose of journal is to tell & remind myself what I have done before... so, what is Mata? Ermmm... Mata is Travelling, Eating & Movie Journal. Is weird, right? Why Mata? he3x ... from Mata we can see everything that can be seen physically. from Mata we can have memories ... so, is the way The Mata Journal born ... [ kah3x, I'm trying to improve my writing ... entah betul, entah ke tidak pun x tahu lah ]. ok got to go! I have to packaging my luggage, outstation for 2 days again ...




Sincerely,




Tuesday, January 11, 2011

MarCom



MarCom? What is MarCom? knp tetiba bercerita ttg MarCom? Angin x ade, ribut pun x ade ... ha3x! sape kate x ade ribut? ade ribut la... ;) Rupanya MarCom nih Marketing Communication or Integrated Marketing Communication. heh3x .. how it works? so, inilah cabarannya ... from Telcos Div. into MarCom Div. and from site acquisition jump into License & Registration wakaka! my NEW CHALLENGING! Alhamdulillah.. cabaran yg dtg semakin mencabar! prays for me ...



Exec.,

Ilusi




Rasa suasana riang berdua
Saat ku kau lupakan saja
Menari di minda hingga terleka
Beralih ke alam yang nyata

Tersentuh bagai dicabut beribu batu
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ

Inilah petanda telah bermula
Ilusi baru dalam skesta
Memenuhi masa dengan ceria
Bagai ledakan supernova

Tersentuh bagai dicabut
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ

Ilusi..biar ia jadikannya realiti
Aku menyanyi…
Biar diriku mencapai rentak infiniti yang tinggi

Tersentuh
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ


I like it! pembawaan perwatakan akn berentakkan seperti lagu ini ... ;)



satu Ilusi,