Monday, November 30, 2009

ahaks!

ermmm ... x byk masa utk menulis nih! tll byk kerja yg tergantung dek akibat drpd kemalasanku. hurmm... actually more to protest! ade ke company buat training just for da choosen person only?? arghhh! cukup x puas ht ... at least, yg lain2x pun nak juga benefit itu sbg mengiktirafkan pengalaman yg ader nih ... tp ape kan daye patik... patik hanya manusia biasa! biarlah ... janji aku [rasanyer ganti name ni, agak sesuai sbb penulisnya bermonolog dgn dirinya sendiri] nak selesaikan sumenyer sebelum msk thn baru ...

raya tahun nih, hanya dua org sj sahabatku yg dtg. si R and si jojoe [bkn nama kucing tau! kah3x]. hurmmm... si jojoe, nak mkn makaroni bakar, dah siap pesan jgn ko buat spagethi [asyik terlupa je spelling menu nih!] so, kerja memasak jer aku utk hr tuh ... msk lontong [menu wajib!], mak msk rendang tok [al-maklum lah... excited sbb si R nak dtg, agaknyer lah ... kah3x], adikku si Chah tun berkotak2x kek choc ganache dia buat! [ambil course study lain, tp akhirnya jd tkg chef la plak! kah3x] sumenyer kelam kabut di dapur, itu ini nak buat ... hinggakan mak berbisik, ' ayah kamu dah jeling jer, asyik memasak jer', betul jgk kate ayah tu ... sampai nak sembahyang sunat Aidil Adha pun, kitaorg ader di dapur lg ...

si R dtg! kah3x ... mak asyik push suruh bdk nih dtg beraya sebelah pg. bingung gak aku nih! bknnya ape, x ader status lg ... kiranya dia nih kwn aku masa sek men kuala ketil ii dulu ... tp x pernah aku perasan akan kewujudannya ... al-maklumlah, aku bdk pandai! [masa tu jer lah!] mane nak perasan, kah3x ... hurmmm ... sape yg cube rekomen kan aku dgn dia??? haa... sdh tentulah cikgu aku sendiri yg juga merangkap kwn ibundaku ... he3x ... kwn ajelah! dia pun bila asyik bertalu2x aje aku sms bila nak dtg ... make sblm solat jumaat tuh, dtglah dia beraye ... haa... selesai tugasan aku... biar dia dilayan oleh ayahandaku dan juga kekandaku... kui3x ... aku suruh sume adik lelakiku bersalam dgn si R nih ... kali nih, nak sume ahli keluargaku kenal dgn si R nih ... ye lah, saje ... knp dia boleh dtg beraye d rmh aku??? hehe3x ... sbb aku kate ye, bila dia sms, 'I p rmh u nanti u dtg rmh I plak', he3x ... tp bila difikir2x balik ermmm... mcm x manis pulak ... so, lepas dia pulang, aku minta pendapat adkku yg no.2, dia pun rasa mcm x payah lg... tll awal lg... aku pun mmg agak keberatan nak ke rmh si R. akhirnya aku sms, 'I'm so sorry. may b next year I g rmh u'. no reply till da end ... he3x ... x aper, aku faham he will be ok ...

raye korban tahun nih, bondaku, Pn. Latipah tlh membuat korban sekali dgn bapa saudaraku ... aku? hurmmmm... Insyallah, tahun hadapan .... aku amat berharap agar kehidupan aku lebih teratur, tenang, bahagia and d murahkan rezki, amin!!!!!


No comments: