Tuesday, March 17, 2009

Andai dapat ku undur masa ...

Waktu ni, aku agak terkial-kial untuk menyelesaikan hal berkaitan dgn isu tanah ni... dgn hal kebenaran merancang dr phk majlis utk tapak2x menara di setiap majlis daerah yg terbabit, no progress at sites... semuanya karenah birokrasi lah! adusss... oleh krn kepala pun dah pening so, I've decided blogging for a few minute... he he he! betapa berdosanya aku krn 'menular' time keje ni... ape boleh buat... need some space for oxygen... ermmm.. otw ke ofis pg td, aku singgah post office.. untuk jelaskan bills almost RM60 for 2 months... he he he! x sempat nak gi byr... aku tunggu 8.30 am... pkl 8 am, dah ramai yg menunggu di depan pintu post tu... 8.15am... customers dah mula queue... a`aa.. aku pun queue jugak.. should be aku org yg ke-4 dlm queue tu.. tp pakcik yg sorg tu mcm x reti bahasa je.. ahhh, x mengape, org tua lah katakan... aku cool jer... then lg 10 minit pintu nak dibuka, ade sorg girl ni... yg lain2x queue... dia dgn selamber badak dia memotong queue yg lain2x tu... hah! bab ni yg aku plg geram sekali... penat je Allah kasi pancaindera dan akal, tp x digunanya... hrpkan rupa aje cantik tp, akal x ade... sabar je la aku... kurang pahala aku hr ni... (aku posa hr ni... hrp2x berpanjangan hingga azan Maghrib) akhirnya... selesai jugak personal assignment utk aku di post office ni... then I when to Jln. Pegawai to pick up a dwg for kebenaran merancang... hurmmm.. inipun byk lg tempat yg aku nak kena gi.. hurmmm.. penat nak menyelesaikan hal yg berbangkit ni...

Aaaa.. topik Sinar Pagi hr ni.. Andai Dapat Ku Undur Waktu... hurmmmm.. ade satu pemanggil ni, kisahnya tunangnya kena tangkap basah waktu dia sibuk2x handlekan majlis diorg... dia juga yg pergi byrkan RM3000 utk ikat jamin laki tu... sedih mendengarnya tp itulah dugaan yg diberikan kepadanya. Untuk kita menemukan insan yg selayak-layak utk kita, bknlah mudah... terlalu byk cabaran & dugaan yg perlu kita tempuhi sebelum tiba waktunya itu... dan dalam perjalanan itu, kita x seharusnya berputus asa... kita perlu yakin.. akan tiba waktunya jua saat2x bahagia utk diri kita... bersabarlah! aku, kalau aku dpt undurkan waktu aku akan pilih profesyen perguruan... he he he! aku dah penat dgn kerja aku yg sekarang ni... sabar je la.. x adventure langsung! dan andainya dpt undurkan waktu aku tdk inginkan satu perkenalan yg mempermainkan ht & perasaan aku dan juga tdk menghargai kewujudan aku.... tp apa boleh buat... itulah dugaan utk aku... sabar sajalah cik Ada...


he he he! ape lg aku nak coretkan ni hah... ermmm.. adik aku, si Fakhrul dah pun selamat bertunang dgn si Rahaton pd 09.03.09... he he he! agak cantik gak tarikh ni, kan? Langsungnya lepas raya.. x tahu date nye lg... my mum & my dad.. agak kelam-kabut juga, sbb ini yg pertama utk mrk... mujurlah ada aku.. (angkat bakul, sket).. aku byk mengingatkan mereka ape yg patut ada d majlis tu... aku juga turut serta dlm menyiapkan hantaran utk adik aku ni... rasa excited pun ada juga... rasa sedih pun ada juga... a`aaahhh, benci betul kalau ade rasa sedih ni... ye lah! dugaan utk aku, kan.. aku kena byk bersabar... he he he! itu tandanya Allah sayangkan aku... he he he.. br aku tahu, bkn sng nak jd milik org ni... a`aaa utk my third
sis, si Husna will be on 11.04.09.. coming soon, a`aa dia ni langkah bendul.. kui kui kui kui... biarlah.. dah jodohnya dtg dulu... aku harus terima ketentuan itu... utk adik aku ni.. lg aku excited.. ha ha ha! dah bermcm benda aku nak proposed pd dia utk hantaran dia
nanti... he he he... utk majlis tng dia ni nanti, warna biru turquoise... ala2x cyan gitu... he he he! x sabar nak tunggu hr2x tu...











No comments: